کمپانی جی ای سی که به اختصار جَک خوانده می شود، فعالیت خود را از سال ۱۹۶۴ میلادی و تحت عنوان شرکت خودروسازی هیفی جیانگهوای آغاز کرد
جک اما در ادامه، در سال ۱۹۹۷ میلادی به شرکت خودروسازی آنهوئی جیانگهوای تغییر نام داد. به عبارتی دیگر،
حروف JAC، کلمه ای اختصاری برگرفته از Jianghuai Automobile Company را می سازند.
همچنین عرضه عمومی سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار شانگهای از سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز شد.
کمپانی جک در ابتدا، تنها در تولید کامیون های تجاری فعالیت داشت که تحت عنوان جیانگ هوای ساخته می شدند.
اما از سال ۲۰۰۰ به بعد شاهد فعالیت این شرکت خودروساز چینی در عرصه خودروهای سواری در کاربرد های مختلف،
محصولات شاسی بلند و غیره بودیم که رفته رفته به خط تولید آن اضافه شدند.
در سال ۲۰۰۷ میلادی، کمپانی جک موفق به اخذ تاییدیه دولتی بهمنظور تولید خودروهای سواری شد اما همچنان از آن به عنوان یک تولیدکننده کامیون یاد میشد.
تا پیش از بدست آوردن گواهی تولید خودروهای سواری در سال ۲۰۰۷ جک در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی و با هدف توسعه خط تولید محصولات خود همکاری نزدیکی با هیوندای موتورز داشت.
(هنوز هم شباهت های زیادی در طراحی محصولات امروزی این شرکت با هیوندای احساس می شود.)
با شروع سال ۲۰۰۳ میلادی، کمپانی جک شروع به مونتاژ محصولات هیوندای کرد.
البته تنها شامل خودروهای چند کاربردی یا مولتی پرپس بود که همان نیز پیش از شروع سال ۲۰۰۷ خاتمه یافت.
ماحصل این همکاری، دو مدل، شامل یک خودروی چند کاربردی و یک خودروی شاسی بلند بر پایه تکنولوژی شرکت هیوندای بود که توسط جک مونتاژ شد.
هیوندای به دنبال راهکاری برای آغاز سرمایهگذاری مشترک با جک بود که این برنامه خیلی زود به بنبست رسید و همکاری این دو شرکت، تماما خاتمه یافت.
دولت چین در سال ۲۰۰۹ رسماً اعلام کرد که از ادغام و تلفیق شرکتهای خودروساز چینی حمایت خواهد کرد.
همین امر کافی بود تا تحلیلگران خبر از احتمال ادغام جک و چری، دو شرکتی که در استان آنهوئی قرار داشتند بدهند.
این ادغام از چند جهت مفید بود مهمترین آن شامل تکمیل سازی خط تولید این دو شرکت می شد.
در نظر بگیرید که در آن زمان چری اساسا تنها تولید خودروهای سواری را در دست داشت و تمرکز جک نیز بر کامیون بود. با این وجود در ادامه راه مشخص شد جک تمایلی به قرار گرفتن زیر چتر پوششی شرکت بزرگتر مانند چری ندارد.
که البته این تصمیم دردسر مضاعفی را برای او ایجاد کرد. اکنون جک باید تلاش خود را کاملا متمرکز سازد که از سایه شایعات ادغام سازی فرار کند.
کمپانی جک برای این مقصود خود، برنامه های جدیدش را آغاز کرد که شامل خط تولید خودروهای الکتریکی می شد.
و این بهانه ای برای جی ای سی بود که شروع به فعالیتی جدی،
در کلاس سواری کند که ماحصل آن در سال ۲۰۰۹ میلادی، میزان فروش ۳۰۰ هزار دستگاه بود که رقم قابل توجهی است.
در این میان، ۱۲۱۰۰ خودرو در کشورهای دیگر به جز چین به فروش رسید.
در سال ۲۰۱۰ میلادی جی ای سی در میان ۱۰ خودروساز چینی با بیشترین بازده قرار گرفت و موفق به فروش ۴۵۸۵۰۰ دستگاه خودروی تولیدی و بدست آوردن ۲.۵ درصد از سهم بازار شد تا در رتبه هشتم از نظر میزان سهم بدست آمده از بازار قرار گیرد.